۸ حرکت ورزشی برای تناسب اندام

تناسب اندام

 

آمادگی جسمانی یکی از فاکتورهایی است که باعث سلامت فرد می‌شود. با این حال رسیدن به آمادگی جسمانی نیازمند رژیم غذایی مناسب و ورزش است.

به نقل از MNT، ورزش کردن فواید زیادی دارد که عبارتند از : تناسب اندام، خواب بهتر، کاهش احتمال بیماری‌ها ، زندگی طولانی‌تر، روحیه بهتر و افزایش قدرت بدنی.

طبق گزارش دانشگاه مینه سوتا ورزش نکردن باعث افزایش احتمال بیماری‌های قلبی ، فشار خون، دیابت، سرطان و … می‌شود.

ورزش نکردن باعث افزایش احتمال افسردگی یا استرس می‌شود. برای داشتن اندام متناسب علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توان حرکات ورزشی زیر را انجام داد:

۱. شنای سوئدی:

ورزش و تناسب اندام

ادامه خواندن “۸ حرکت ورزشی برای تناسب اندام”

برای چربی سوزی بیشتر و بهتر چه زمانی پیاده روی کنیم؟

لاغر شدن با پیاده روی

 

یکی از بهترین راه های چربی سوزی و لاغری، پیاده روی است اما اینکه بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است و یا چطور و چقدر باید پیاده روی کنید تا چربی سوزی داشته باشید هم بسیار مهم است. این مطلب همه چیز را در این باره به شما خواهد گفت.

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی بیشتر

برای کاهش وزن خوب است که تقریبا هر روز ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی تند بکنید. می‌توانید بعضی روزها بیشتر و بعضی روزها کمتر پیاده روی کنید، اما به‌طور کلی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه (دو ساعت و نیم) در هفته پیاده روی کنید. البته می‌توانید زمان پیاده روی‌تان را به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید. وقتی بعد از گرم کردن بدن به مدت ۳۰ دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده روی می‌کنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. اگر پیاده روی را تازه شروع کرده‌اید، اوایل کار زمان‌های کوتاه‌تری پیاده روی کنید و سپس به‌طور تدریجی و پیوسته این زمان را افزایش بدهید. شاید هم بهتر باشد در آغاز، یک روز در میان پیاده روی‌ کنید و هربار به زمان پیاده رویخود بیفزایید.

ادامه خواندن “برای چربی سوزی بیشتر و بهتر چه زمانی پیاده روی کنیم؟”

15 دقیقه ای کالری بسوزانید

ورزش های کالری سوز

 

میخواهید بدون اینکه شدت کالری سوزی ورزشی که میکنید پایین بیاید زمان تمرین را پایین بیاورید؟ راز این کار در پله ها نهفته است!

با انجام 15 دقیقه تمرین پله میتوانید به همان اندازه که یک پیاده روی 30 دقیقه ای کالری میسوزاند ورزش کنید. این ورزش را هر جایی که پله پیدا کنید میتوانید انجام دهید، پارک، خانه. همچنین این روتین ورزشی چون حرکات قدرتی نیز دارد میتواند روی جاهایی تاثیر بگذارد که پیاده روی به تنهایی نمیتواند.

بالا رفتن از پله

ورزش های کالری سوز
کالری سوزی‎

به مدت دو دقیقه با سرعت متوسط از پله ها بالا و پایین بروید. میتوانید از نرده کنار پله برای حفظ تعادل استفاده کنید. ( 2 دقیقه )

تخته شیب

بهترین روش کاهش وزن

روی زمین و روبروی پله زانو بزنید. دستهای خود را روی لبه ی پله پایینی قرار دهید، به طرف جلو خم شوید و تعادل بدن خود را بین دستها و زانوها برقرار کنید ( آرنج خود را قفل نکنید ). به مدت یک دقیقه این حالت را نگه دارید، نفس عمیق بکشید. اگر نیاز به استراحت دارید روی پاشنه های پا بنشینید. سپس دوباره به حالت قبل برگردید تا زمان این حرکت به پایان برسد. ( 2 تا 3 دقیقه )

ادامه خواندن “15 دقیقه ای کالری بسوزانید”

دانلود آهنگ علی یاسینی به نام هر جای شهر

علی یاسینی هر جای شهر

دانلود آهنگ جدید علی یاسینی به نام هر جای شهر

Ali Yasini – Harjaye Shahr

ترانه و تنظیم : علی یاسینی ؛ موزیک : علی یاسینی و مجین

+ متن ترانه هر جای شهر از علی یاسینی

هرجای شهرو میگردم / ما با هم خاطره داریم

آخر عمرمه اون روز / که ازم چشم برداری

علی یاسینی هر جای شهر | دانلود آهنگ علی یاسینی به نام هر جای شهر

هرجای شهرو میگردم
ما با هم خاطره داریم
آخر عمرمه اون روز
که ازم چشم برداری
الان تو همون خیابونم که با هم راه میرفتیم اگه این آدما میذاشتن تا خود ماه میرفتیم
مگه کل این دنیا چندتا مثل تو داره بیا که این دلم بی تو تنهاس بی کس و کاره
منو هیشکی نمیفهمه جز تو یه نفر دلو بردار هرجایی ببر نگهش دار پیش خودته
میدونی من فقط دلم میخواست خودتو دلم خوشه به بودن تو نبینم هیچکسیو دورت
منو هیشکی نمیفهمه جز تو یه نفر دلو بردار هرجایی ببر نگهش دار پیش خودته
میدونی من فقط دلم میخواست خودتو دلم خوشه به بودن تو نبینم هیچکسیو دورت
نباشی خوابم نمیبره شب چشم باز بیا تو دستات بچه شم باز همه بهم میگن دستت انداخت
تو ببین چند باره میزنی زیر حرفات هی میگی این دفعه فرق داره
منو هیشکی نمیفهمه جز تو یه نفر دلو بردار هرجایی ببر نگهش دار پیش خودته
میدونی من فقط دلم میخواست خودتو دلم خوشه به بودن تو نبینم هیچکسیو دورت
منو هیشکی نمیفهمه جز تو یه نفر دلو بردار هرجایی ببر نگهش دار پیش خودته
میدونی من فقط دلم میخواست خودتو دلم خوشه به بودن تو نبینم هیچکسیو دورت ادامه خواندن “دانلود آهنگ علی یاسینی به نام هر جای شهر”

دانلود آهنگ حسین توکلی به نام عاشقانه بیا

حسین توکلی عاشقانه بیا

دانلود آهنگ جدید حسین توکلی به نام عاشقانه بیا

Hossein Tavakoli – Asheghaneh Bia

ترانه : مریم ذاکری ؛ موزیک : حسین توکلی ؛ تنظیم : امیر حیدری

+ متن ترانه عاشقانه بیا از حسین توکلی

دلربای من باش که جان از تو بگیرم / بی تو قدمام جایی نمیرن

تو نگاه من باش که دنیارو ببینم / دنیا به من و چشم تو خیرن

حسین توکلی عاشقانه بیا | دانلود آهنگ حسین توکلی به نام عاشقانه بیا

دلربای من باش که جان از تو بگیرم
بی تو قدمام جایی نمیرن
تو نگاه من باش که دنیارو ببینم
دنیا به من و چشم تو خیرن
عاشقانه بیا جانان من تو بمان دلبرانه بیا باران من تو بخوان
بی بهانه بیا دنیای من تو ببار تازه کن جانم بر جان من تو ببار
عاشقانه بیا جانان من تو بمان دلبرانه بیا باران من تو بخوان
بی بهانه بیا دنیای من تو ببار تازه کن جانم بر جان من تو ببار
آرام دلم باش که طوفاتیه حالم جانم با تو چه خوبه حالم
دیوانه ی من باش که مجنون تو باشم تو باش که من زنده بمانم
عاشقانه بیا جانان من تو بمان دلبرانه بیا باران من تو بخوان
بی بهانه بیا دنیای من تو ببار تازه کن جانم بر جان من تو ببار
عاشقانه بیا جانان من تو بمان دلبرانه بیا باران من تو بخوان
بی بهانه بیا دنیای من تو ببار تازه کن جانم بر جان من تو ببار ادامه خواندن “دانلود آهنگ حسین توکلی به نام عاشقانه بیا”

پردازنده‌ها چگونه طی ۴۰ سال گذشته تغییر کرده‌اند؟

پردازنده‌ها چگونه طی ۴۰ سال گذشته تغییر کرده‌اند؟

 

پردازنده‌ها از پیدایش تا‌به‌حال، در‌حال‌پیشرفت بوده‌اند و روز‌به‌روز درکنار قدرتمند‌ترشدن، مصرف انرژی آن‌ها هم بهینه‌سازی شده است. اما این پیشرفت‌ها چقدر بوده و در آینده چگونه خواهد بود؟

وقتی از طرح‌های پیشرفت تکنولوژی، به‌ویژه قانون مور، صحبت به‌میان می‌آید، طرح «۳۵ سال از داده‌های ریزپردازنده‌ها» که آن را ام. هورویتز، اف. لابونت، اُ. شچم، کی. الوکتن، ال. هموند و سی. بَتِن جمع‌آوری کرده‌اند، می‌تواند یکی از طرح‌های مهم باشد. بعد‌ها، سی. مور هم اطلاعاتی به این پروژه اضافه کرد. این طرح را چه با خطوط پیشرفت و چه بدون آن‌ها می‌توان در جاهای مختلفی از اینترنت پیدا کرد؛ هر‌‌چند این طرح فقط تا سال ۲۰۱۰ کامل شده و در چند سال اخیر، کامل نشده است.

طبق قانون مور، تعداد ترانزیستور‌ها هر ۲ سال دوبرابر می‌شود
برای به‌روزکردن داده‌های این طرح که هر‌چند درست‌بودن آن تا سال ۲۰۱۰ مشخص نیست، داده‌هایی از g3data و داده‌های دیگری هم از پردازنده‌های AMD Opteron، پردازنده‌های Intel Xeon، پردازنده‌های Power7+ و Power8 مانند Xeon Phi به این طرح اضافه شدند. جزئیات این داده‌های جدید را به‌صورت خام می‌توانید درون این فایل زیپ ببینید. نتیجه‌ی این طرح عکس زیر است:

نمودار پیشرفت ریزپردازنده‌ها

درادامه، طرح به‌روز‌شده را با طرح اصلی می‌توانید مقایسه کنید.

نمودار پیشرفت ریزپردازنده‌ها

نکته‌ای جالبی که وجود دارد، این است که باتوجه‌به اینکه عملکرد پردازش تک‌هسته‌ای ازنظر کمّیّت مهم است، این مقدار پیوسته در‌حال‌پیشرفت بوده است. این افزایش نتیجه‌ی مدیریت انرژی هوشمندانه و تنظیم دینامیک فرکانس کلاک (توربو) بوده است.

ادامه خواندن “پردازنده‌ها چگونه طی ۴۰ سال گذشته تغییر کرده‌اند؟”

گروه زیادی از مردم نمی‌توانند صحیح نفس بکشند

گروه زیادی از مردم نمی‌توانند صحیح نفس بکشند

 

اخیرا، پژوهشی تأثیر انقباض عضلانی بر حفظ ثبات را بررسی کرده که براساس آن، برای بسیاری از مردم تنفس شکمی دشوار است.

انقباض عضلانی راهکاری است که معمولا در افراد سالمند برای افزایش ثبات استفاده می‌شود و انقباض هم‌زمان جفت‌عضله‌هایی از گروه‌های مخالف برای قفل‌کردن مفصل و ایجاد ثبات را دربرمی‌گیرد؛ اما این انقباض ممکن است باعث سفتی بدن و درنتیجه، کاهش ثبات شود. به‌همین‌دلیل، برخی از پژوهشگران رویکرد مخالفی پیشنهاد داده‌اند که در آن به تمدد اعصاب به‌عنوان راهی برای بهبود ثبات اشاره شده است. بااین‌حال، بسیاری از پژوهش‌ها نشان نداده‌اند آیا تنش راهبرد مؤثرتری است یا تمدد اعصاب.

درواقع در جامعه‌ی ما، تمدد اعصاب مفهومی گمراه‌کننده است؛ زیرا با استراحت اشتباه گرفته می‌شود. درحقیقت، استراحت مکانیزمی برای کاهش مصرف انرژی و افزایش ثبات در حین استرس است. ناتوانی در تمدد اعصاب ممکن است به کنترل حرکتی نورواپتیمال مرتبط باشد که شاید به افزایش تنش منجر شود.

پژوهش سایمون تاسن، نویسنده‌ی اول مقاله، میگوئل آنخل گونزالس بالستر، استاد پژوهش در ICREA، جروم نواِیلی، عضو BCN MedTech از گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات در UPF و جوزف ام. فونت لاگینز، پژوهشگر UPF نشان داد تنش عضلانی به‌طور درخورتوجهی ثبات افراد را کاهش می‌دهد. این مقاله به‌صورت آنلاین در جلد شصت‌وهشتم ژورنال گیت اند پوسچر (Gait and Posture) در فوریه منتشر خواهد شد.

ادامه خواندن “گروه زیادی از مردم نمی‌توانند صحیح نفس بکشند”

والپیپر فاش‌شده گلکسی اس 10 رندرهای قبلی را تأیید می‌کند

والپیپر فاش‌شده گلکسی اس 10 رندرهای قبلی را تأیید می‌کند

 

Ice Universe والپیپر فاش‌شده‌ی جدیدی از گلکسی اس ۱۰ سامسونگ به‌اشتراک گذاشته که به رندر قبلی فاش‌شده از والپیپر پرچم‌دار بعدی کره‌ای‌‌ها شباهت دارد.

انتظار می‌رود گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ ۲۰فوریه (برابر با ۱اسفند) به‌صورت رسمی رونمایی شود. دراین‌میان، والپیپر جدیدی از پرچم‌دار بعدی کره‌ای‌ها پیش از رونمایی رسمی به‌صورت آنلاین به‌اشتراک گذاشته شده است.

چند روز قبل، مشخصات و قیمت و تاریخ عرضه تمام نسخه‌های گلکسی اس ۱۰ فاش شد. تاکنون، اخبار مختلفی از گلکسی اس ۱۰ به‌‌صورت غیررسمی منتشر شده است. در تصویر زیر، وال‍پیپر گلکسی اس ۱۰ را مشاهده می‌کنید. چند روز قبل نیز، تصاویری از گلکسی اس ۱۰ منتشر شد که در یکی از رندرها، والپیپر پرچم‌دار بعدی سامسونگ مشاهده می‌شد. تصویر والپیپری که در توییتر به‌اشتراک گذاشته شده، به رندر فاش‌شده‌ی قبلی از گلکسی اس ۱۰ شباهت دارد.

ادامه خواندن “والپیپر فاش‌شده گلکسی اس 10 رندرهای قبلی را تأیید می‌کند”